Těsnicí sady, podobně jako manžety, slouží k utěsnění tlaku pracovního média
u hydraulických a pneumatických válců při vzájemném posuvném pohybu mezi
válcem a pístem. Jsou složeny z více komponentů. Sady vykazují, v porovnání
s manžetami, lepší radiální přítlak u nulového tlaku a lépe těsní v klidové poloze
nebo při působení minimálního tlaku. Sady jsou také více univerzální vzhledem
k možnosti těsnit hydraulické nebo pneumatické systémy. Některé sady mohou
těsnit i oboustranně.

Přehled typů
Pístní těsnění
 |
 |
 |
 |
|
K 03 |
KPOR 30 |
KPUOR 70 |
KDS 01 (na poptávku)
|
Pístnicová těsnění
SPOR 31
Materiál: 1 ks těsnicí kroužek PTFE bronze
1 ks přítlačný kroužek NBR 70
Použití: Hydraulické těsnění pístnicové
Provozní tlak: ≤ 400 bar
Provozní teplota: -30 °C až +100 °C
Rychlost posuvu: ≤ 15 m/s
Provedení: Jednočinné
|
 |
Pístnicové jednočinné těsnění složené z těsnicího kroužku a přítlačného
kroužku. Vhodné pro lehké a střední aplikace. Má velmi nízké tření a plynulý
chod i při pomalých zdvizích. Do axiálně uzavřených drážek mohou být
instalovány pouze větší průměry.
Alternativní označení: S 16, DS129PTFE Seal Jet
|
SDS 01 3/2 ševron
Materiál: 1 ks přítlačný kroužek NBR ševron
1 ks opěrný kroužek NBR ševron
3 ks Y manžeta NBR ševron
2 ks Y manžeta NBR 90
Použití: Hydraulické těsnění pístnicové
Provozní tlak: ≤ 400 bar
Provozní teplota: -30 °C až +100 °C
Rychlost posuvu: ≤ 0,5 m/s
Provedení: Jednočinné
|
 |
Jednočinné sedmidílné pístnicové těsnění (2 krajní kroužky + 5 ks stříškových Y
manžet (2 ks NBR + 3 ks NBR-ševron). Tato kombinace zajišťuje minimální úniky
a dlouhodobou těsnicí funkci i v náročných podmínkách (tlakové rázy, vibrace).
Instalace vždy do axiálně přístupné drážky.
Alternativní označení: DS110 Seal Jet
|
Pístní těsnění
K 03
Materiál: 1 ks těsnicí kroužek NBR 80
2 ks opěrný kroužek PE
2 ks vodicí kroužek POM
Použití: Hydraulické těsnění pístní
Provozní tlak: ≤ 400 bar 0,15 m/s, 250 bar 0,5 m/s
Provozní teplota: -30 °C až +100 °C
Rychlost posuvu: ≤ 5 m/s
Provedení: Dvojčinné
|
 |
Pístní dvojčinné těsnění s integrovaným vedením. Výborně těsní i při náhlých
změnách tlaku. Vhodné pro širokou škálu středně těžkých aplikací. Jednoduchá
montáž i na nedělený píst. Integrované vedení umožňuje použítí kratšího pístu.
Alternativní označení: K 780
|
KPOR 30
Materiál: 1 ks těsnicí kroužek PTFE bronze
1 ks přítlačný kroužek NBR 70
Použití: Hydraulické těsnění pístní
Provozní tlak: ≤ 400 bar
Provozní teplota: -30 °C až +100 °C
Rychlost posuvu: ≤ 5 m/s
Provedení: Dvojčinné
|
 |
Pístní dvojčinné těsnění složené z těsnícího kroužku a přítlačného O-kroužku.
Vhodné pro širokou škálu lehkých a středně těžkých aplikací. Má velmi nízké
tření a plynulý chod i při pomalých zdvizích. Do axiálně uzavřených drážek
mohou být instalovány pouze větší průměry.
Alternativní označení: K 54, DK108PTFE Seal Jet
|
KPUOR 70
Materiál: 1 ks těsnicí kroužek PU 95
1 ks přítlačný kroužek NBR 70
Použití: Hydraulické těsnění pístní
Provozní tlak: ≤ 250 bar
Provozní teplota: -30 °C až +100 °C
Rychlost posuvu: ≤ 0,5 m/s
Provedení: Dvojčinné
|
 |
Pístní dvojčinné těsnění složené z těsnicího kroužku a přítlačného kroužku.
Vhodné pro lehké a střední aplikace. Výborně těsní i u vysoce namáhaných
spojů. Do axiálně uzavřených drážek mohou být instalovány pouze větší
průměry.
|
KDS 01 1/0 ševron
Materiál: 1 ks přítlačný kroužek POM
1 ks podpěr kroužek NBR ševron
1 ks Y manžeta NBR ševron
Použití: Hydraulické těsnění pístní
Provozní tlak: ≤ 400 bar
Provozní teplota: -30 °C až +100 °C
Rychlost posuvu: ≤ 0,5 m/s
Provedení: Jednočinné
|
 |
Sada KDS 01 1/0 je hydraulické jednočinné pístní těsnění složené ze 3 dílů.
Tato kombinace těsnicí manžety ševron a přítlačných kroužků zajišťuje minimální
úniky při klidovém tlaku a dlouhodobou těsnící funkci v náročných pracovních
podmínkách.
NA OBJEDNÁVKU !!!
|
Pístnicová těsnění
SPOR 31
Materiál: 1 ks těsnicí kroužek PTFE bronze
1 ks přítlačný kroužek NBR 70
Použití: Hydraulické těsnění pístnicové
Provozní tlak: ≤ 400 bar
Provozní teplota: -30 °C až +100 °C
Rychlost posuvu: ≤ 15 m/s
Provedení: Jednočinné
|
 |
Pístnicové jednočinné těsnění složené z těsnicího kroužku a přítlačného
kroužku. Vhodné pro lehké a střední aplikace. Má velmi nízké tření a plynulý
chod i při pomalých zdvizích. Do axiálně uzavřených drážek mohou být
instalovány pouze větší průměry.
Alternativní označení: S 16, DS129PTFE Seal Jet
|
SDS 01 3/2 ševron
Materiál: 1 ks přítlačný kroužek NBR ševron
1 ks opěrný kroužek NBR ševron
3 ks Y manžeta NBR ševron
2 ks Y manžeta NBR 90
Použití: Hydraulické těsnění pístnicové
Provozní tlak: ≤ 400 bar
Provozní teplota: -30 °C až +100 °C
Rychlost posuvu: ≤ 0,5 m/s
Provedení: Jednočinné
|
 |
Jednočinné sedmidílné pístnicové těsnění (2 krajní kroužky + 5 ks stříškových Y
manžet (2 ks NBR + 3 ks NBR-ševron). Tato kombinace zajišťuje minimální úniky
a dlouhodobou těsnicí funkci i v náročných podmínkách (tlakové rázy, vibrace).
Instalace vždy do axiálně přístupné drážky.
Alternativní označení: DS110 Seal Jet
|
Výběr vhodného těsnění
Při výběru typu těsnění je důležité znát maximální provozní tlak systému, a zda
bude těsnění použito pro hydrauliku nebo pneumatiku. Zástavbové rozměry
musí být shodné s rozměrovým označením těsnicí sady.
Píst, pístnice a válec
Hydraulická a pneu těsnění se vyrábí podle místa osazení ve válci jako pístní,
pístnicová, případně univerzální. Pístní těsnění se nasazuje do drážky v pístu
a spolu s pístem vykonává přímočarý pohyb vzhledem k válci. Naopak těsnění
pístnicové se vkládá do drážky v hlavě válce a spolu s válcem se pohybuje
vzhledem k pístnici (pístní tyči, na jejímž konci je umístěn píst). Pracovní válec,
který má fungovat jako jeden hydraulický systém, musí být tedy vždy osazen
jednočinným pístnicovým těsněním a jeho válec pístním dvojčinným těsněním,
případně kombinací dvou zrcadlově uložených jednočinných pístních těsnění.
Rozměr
Zástavbový rozměr musí být shodný s rozměry d x D x L, kterými je označeno
těsnění.
Provozní parametry
Každé těsnění je omezeno svými provozními limity (maximální provozní tlak,
teplota, maximální rychlost posuvu, vhodné médium). Aby těsnění správně
fungovalo, musí být při provozu tyto limity dodrženy.